Dyrekcja
Dyrektor Zdzisława Choynowska
Wicedyrektor Ryszard Rogiński
Dyrektor Zespołu :
- Kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno-wychowawczą szkoły oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
- Sprawuje nadzór pedagogiczny.
- Sprawuje opiekę nad uczniami oraz dba o stworzenie im warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne.
- Realizuje uchwały Rady Pedagogicznej oraz uchwały innych organów szkoły podjęte w ramach ich kompetencji.
- Dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły.
- Wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.
- Tworzy warunki do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły.
- Kształtuje twórczą atmosferę pracy w szkole, właściwe warunki pracy i stosunki pracownicze.
- Zapewnia odpowiedni stan bezpieczeństwa i higieny pracy, wykonuje zadania dotyczące przysposobienia obronnego, obrony cywilnej i powszechnej samoobrony.
- Wyznacza koordynatora do spraw bezpieczeństwa w szkole.
- Organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w formach określonych w rozporządzeniu Ministerstwa Edukacji Narodowej
- Tworzy zespół ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia mający na celu: a) ustalenie zakresu, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno–pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia, b) określa zalecane formy, sposoby i okres
- udzielania pomocy psychologiczno–pedagogicznej, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, a w przypadku ucznia posiadającego orzeczenie lub opinię poradni psychologiczno–pedagogicznej, także z uwzględnieniem zaleceń zawartych w orzeczeniu lubopinii, c) zaplanowanie działań z zakresu doradztwa edukacyjno–zawodowego i sposoby ich realizacji;
- Zespół tworzy dyrektor szkoły dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania lub opinię poradni psychologiczno–pedagogicznej (w tym poradni specjalistycznej) oraz ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wskazanego przez nauczyciela–niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia lub opinii
- Wyznacza osobę koordynującą pracę zespołu ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych (pracę kilku zespołów może koordynować także jedna osoba)
- Informuje na piśmie rodziców uczniów, opiekunów prawnych lub samych uczniów pełnoletnich o ustalonych dla nich formach, sposobach i okresach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiarze godzin poszczególnych form pomocy udzielanej w danym roku szkolnym.
- Odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia.
Metryka strony